05 augusti 2007

Söndag 5 augusti - en riktig höjdardag!

Bloggen: Grattis på födelsedagen, hur känns det?

RÖ: Jo, tack det är alltid trevligt med högtidsdagar då får man uppmärksamhet och får vara i centrum för en dag. Vilken stund!..... när övriga i huset kommer och sångtruddeluttar med några paket i famnen och med en frukostbricka, a´ la king size.....det inte bara känns bra, det ÄR helt fantastiskt.....!

Bloggen: Rent praktiskt hur går det till?

RÖ: Vanligtvis så får jag någon vecka innan en förfrågan från frun i huset om det är någonting speciellt som jag önskar. Nästan som ett standardsvar säger jag.....kanske strumpor. Dagen innan får jag stränga order om att inte gå upp och låter då mitt mimspelet se ut som om jag inte fattar vad saken gäller.....

Bloggen: Har du koll på vilka kändisar som delar Din glädje denna dag?

RÖ: Jo, faktisk - amerikanske astronauten Neil Armstrong, den första människan att sätta ned sin fot på månen med orden "It's one small step for man, one giant leap for mankind"....... han och jag är födda 5:e augusti och detta känns verkligt stort för mig. Sedan finns det säkert ett antal småkändisar från diverse TV såpor, men det är inte alls samma sak.

Bloggen: Dina lustigaste - ja, minnesgoda - födelsedagar genom åren?

RÖ: Jaahaa...en är iallafall när jag på 70-talet bodde i ett kollektiv. Kanske var det första året där.....ingen hade riktigt koll på HUR gammal jag när de skulle fira mig - för det var olika bud på min ålder. På min 30 år dag var vi några stycken som fjällvandrade i norra Dalarna och in på norska sidan (vid Grövelsjön, rekommenderas!) då några hade fixat till en hemmagjord tårtbit.

Bloggen: Berätta något om den där eventuella kostymen!

RÖ: Vadå, vad vet du om detta!?....Jo, en jobbarkompis sa något om "kostymer" förra vecka..... Det visade sig att han hade tagit med sig 10-15 kostymer till jobbet och erbjöd oss att prova några innan erbjudandet skulle hamna på blocket. Då skall alla veta att dessa kostymer har varit bara lite använda och inte bara det utan också suttit på hans svåger eller vad det nu är som är en r-i-k-t-i-g sport TV kändis i ........3, 4 eller 5:an, ni får lista ut det själva. SIR kostymer för 3.000:- (minst) men det blir förstås till ett kompispris.
Det fina är att det kommer att bli till en födelsedagspresent....om jag nu kommer till skott (!)
Har spaning på två gråa kostymer.......eventuell affär i morgon måndag.

Bloggen: Stort Grattis!........ och många härliga dagar fram till augusti 2008.

RÖ: .....Jahaa jooo tusen tack.....!!