02 oktober 2007

6 oktober en stor Högtidsdag - Hanna Ö. fyller 20 år !

Hannö Ö fyller 20år på lördag, detta måste det bloggas om på "farsans" egen sida. Att plocka fram familjealbumet - efter 15, 16 eller 17år (eller vad det nu är......) - ur bokhyllan är en riktigt trevlig stund. Med bilderna finns naturligtvis mycket mer än själva "bilden" fram kommer röster, dofter, händelser, minnena. Digitala bilder i all ära på skärmen - med det är något visst med att bläddra i ett album, helt klart. Att jag som förälder och dessutom pappa hade förmånen att vara den som fick skåda Hanna allra först, (mor får ursäkta) en oktober fredag för tjugoår sedan - var oerhört fantaskiskt strålande. Läste nyligen i en dagstidning att någon pappa hade suttit i väntrummet på förlossningen och väntat.....Men hallå - moderna pappor av yngre modell vad är det för gammalmodigt beteende. Annat var det för mig på 80-talet. Jag fick vara på förlossnings-rummet från början till slut - med en liten bandspelare fyllde jag personalen och oss själva med skön musik - iaktog jag varje "rörelse" i rummet. När sedan Hanna kom ut - snacka om kraft, power, explosivitet och liv med stort L - räcker inte orden till för att beskriva första dagen. En egen kaffetermos fanns också tillhands - om jag minns rätt. Innan jag gick - från RSÖ vid 23 tiden den kvällen - fick jag till och med vara med när personalen "badade" Hanna - Vilken dag !

Grattis Hanna jag kommer att bläddra i albumet i flera dagar framöver och uppliva alla händelserna.......kröp tidigt, jollrade tidigt, pratade tidigt, var snabb i rörelserna tidigt, gick tidigt, läste tidigt (även DN), cyklade tidgt, var rolig tidigt och mycket, mycket annat tidigt......

Tack för alla tidiga och tidigare år !

























Foto: till hundra procent fotograferade av R.Ö.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint :)

Hanna Östlund sa...

Tack pappa för det fina blogginlägget till mej.