30 april 2008

Block och penna - 1 år


Bloggen: Det är ett år sedan Du började skriva i Block och penna - 30 april 2007 - är det inte lite trivialt att Du fortfarande håller på !?
RÖ: Njaaaa, jag började att skriva förutsättningslöst utan tanke på att bli vare sig bli berömd eller speciellt långlivad, det var mina tjejer som hade egna bloggar och börjat att skriva som fick mig att skaffa en egen sida. Ett år senare kan jag bara konstatera att det blivit över 70 inlägg -således något varje vecka. Jag tycker fortfarande att "bloggen" är ett billigt och bra forum att använda och att även ta del av vad andra har att berätta....
Jag har sagt det förrut att bloggen är en bra uppfinning och detta kvarstår.
Bloggen: Om man kollar in Dina tidigare inlägg så spretar dessa åt alla håll och kanter, från fröpåsar till filosofiska böcker, var finns tråden eller agendan i allt detta !?
RÖ: Först av allt kan jag väl säga att Block och penna aldrig varit tänkt att vara någon elektronisk idéskrift eller annan bullentin med en specifikt innehåll. Nej, här är det nog mer av ett s.k. smörgåsbord med diverse rätter, ena veckan en grönsaksblandning och andra veckan någon köttfärspaj som tyvärr kanske har varit i ugnen något för länge........... Men man ställer fram pajen ändå utan att blygas, vad gör man annars ?
Bloggen: Har Block och penna verkligen några (trogna) läsare !?
RÖ: Tjusningen och det som är spännande med world wide webben är att hela världen är läsekretsen - under förutsättning att dessa hittar just denna blogg och dessutom kan lite svenska.
Bloggen: Om vi blickar framåt så finns väl knappast Block och penna....om tre år !?
RÖ: Säg inte det......det vet man aldrig, idag
Bloggen: Tack för denna gång
RÖ: Tackar,tackar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då får jag bli först med att säga G r a t t i s på årsdagen!