13 juni 2008

Laddar för OS kampen.......och fotbollen på Björkenäs


Bara en kortis om att jag på måndag reser till den olympiska byn Björkenäs vid södra Hjälmarkanten där VÄRLDENS-BARNLÄGER kommer att pågå till torsdag. De senaste veckornas förberedelser kommer äntligen att övergå i pratisk handling. Ett 40-tal underbara härliga barn från olika håll och kanter i staden kommer att delta. Här kommer det dock inte att vara 110 meter häck eller andra "friidrottsgrenar" även om det finns gott om både buskar och träd på gården. Ena dagen blir det iallafall paralympics med bl.a rullstolsrace. Bra käk, mys på rummet, kvällssamlingar med mycket skoj både hjärta och tanke, bad, fotboll, "filmkväll", godiskiosk, m.m m.m Jag är laddad till tusen, blir dock bara lagledare för "Honduras" (......det är ju ett världens barnläger !) Däremot kan ingen hindra mig från att spela fotboll på "fritiden" när killarna och tjejerna delar och spelar utanför själva tävlandet .............kommer då att representerar Barcelona i och med att jag klär upp mig i en Barcatröjamin.

Inga kommentarer: