19 september 2008

Radiostyrdabilar för stora och små

En 35 sekunders filmsnutt med en liten nybörjarkille !? (....Obs med ljud)

En liten hemlighet. Jag håller som bäst på att öva upp min förmåga att köra radiostyrdabilar, till den söndagsskola som jag är involverad i har vi så kallade workshops där ett av arbetspassen är att köra radiostyrdabilar på en bana. Nu har vi köpt in fyra nya bilar i skala 1/32 och då gäller det som ledare att vara en förebild för tjejerna och killarna och iallafall klara av ett varv utan att köra av banan och ut i lokalen utan kontroll på vad som är fram, back, höger eller vänster. Min träningsbana är f.n. vardagsrummet i hemmets lugna vrå, där är det gott om utrymme och ganska långt till vägg. Att inte behöva ha några åskådare känns bara bra så här i början när man försöker att öva upp kurvkörningen. Det finns bilar som går i 40 km/tim och kostar 900:- säger Håkan L. som vi köpt bilarna av. Det är tur att det inte är dessa bilar som jag måste träna på. Om någon vecka räknar jag med att köra mitt söndagskolerace i full fart utan att skada något eller något bland workshopdeltagarna. Kanske jag köper en alldeles egen radiostyrd bil för 900:- om några år och går med i någon seniorförening som pysslar med småbilar ...........................

Inga kommentarer: