30 augusti 2010

Politik - enligt Bibeln


Boken kommer i sep 2010 - tyvärr för sent för en svensk...!?

Tänk om Zondervans förlag haft vetskapen om att det svenska valet infaller i september, då hade de säkerligen släppt denna bok redan i våras och inte nu - i september. Då hade jag anskaffat 100 ex och skickat runt till nära och kära, allt för att motivera och stärka mina vänner i sitt sökande efter den "rätta" politiken, allt för att få argument och krut att till att bli en aktiv och sanningssökande person i väljarkåren (......usch, vilken trist benämning ). Politik får aldrig bli triviala frågor om cykelställ på torget i staden skall stå i nordsydlig riktning och vara blåa. Wayne Grudem inger respekt även för en nordbo som idag, måndag fått sitt röstkort och funderar över vad det skall användas till. Politik - enligt Bibeln är nog ingen dagsslända så jag kanske ändå köper dessa hundratalet böcker och skickar till mina vänner - i god tid inför nästa val.
Jag vilken bok eller böcker skulle det isåfall vara ?

Inga kommentarer: