22 december 2008

En lång härlig frid och fredsfull jul .......!


Julen är ju inte bara mat och julpaket fick jag lära mig när jag såg ett Julspel, nyligen. Visst är det så. Att det lilla gossebarnet blev född under enkla förhållanden är stort, känner man till hela "historien" blir det ännu STÖRRE. Att han bl.a. klarade sig ur Herodes listiga påbud om att alla gossar under två år skulle dödas. Någonting som måste förkunnas även i juletid är att gossebarnet inte förblev liten utan växte upp och ur krubban och blev en yngling medveten om sitt ursprung och destination. Med tiden en man, ingen vanlig man, utan son till den ende Guden. (....iår finns det några extra juldagar att försöka förstå och greppa något av detta i hemmets lugna vrå)
Men visst är det viktigt att hylla och minnas gossebarnet och den första tiden - varje år.

Med önskan om en härlig frid och fredsfull jul

Många härliga Christmas card hittade jag HÄR - men det var försent att beställa så jag "lånade" en i mitt tycke trevligt "julkort" - kanske man kan kalla det ......"Kristi efterföljelse i juletid"

Inga kommentarer: