26 maj 2009

Åter hemma i staden Örebro...


"Lapporten" och Örebro slott

Åter hemma efter en utflykt till norra Sverige, tänkte mig att Abisko låg en bra bit från kalfjället, att det skulle var mest björkskog inpå knuten, men ack så fel, det var "toppar" bara några hundra meter ifrån entrédörren till turiststationen. För en "statsis" (ej att förveckla med en gammal östtysk stasis) var allt förträffligt, lätt att hitta, fantastisk natur med nationalpark och kanjon (eng. canyo), bra logi, bra (förstklassig resturang) mat, trevliga människor från alla håll ......
Numera har de allra flesta en egen digitalkamera, många med Nikon och Canon i 8.000-10.000 kronors klassen. Det är lite skämmigt att berätta att jag inte har någon digitalkamera utan en tio år gammal Canon analogkamera och denna kan man numera inte komma med ??
Lagom när jag hade fått - den då, fantastiska kamera - i födelsedagspresent var analoga systemkameror - tyvärr helt "ute". Nu får jag fråga den egna frun om jag får titta på hennes mobilkamerabilder - till hösten.
Jaaaa, jag hade lånat en mini DV kamera och har några minuter film från resan som jag - själv - får titta på vid lämpligt tillfälle.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Är det någon som proppsar på att få köpa min Canon kamera - så kommer den att gå för cirka 2.500:- (tänk på antikvärdet)

Inga kommentarer: