03 oktober 2009

Margitha Gustafsson 471212 - 091002


Margitha Gustafsson, full av liv

Fick igår fredag den 2 oktober det smärtsamma beskedet att min syster Margitha hastigt, gått ur tiden.
I denna sorg och saknad vill jag i detta offentliga rum hedra syrran och ge uttryck för den uppskattning jag har för hennes liv och leverne, allt i från uppväxten på femtiotalet till senare år i Ervalla. Hur vi käkade choklad och smörgås i Baronbacken innan vi skulle natta till trädgårdsarbetet jag kunde hjälpa henne med i september. "Vi har ju aldrig bråkat...." som hon uttryckligen sa till mig, detta kommer jag att bära med mig i livet som ett gott minne.
Att själv vid 49 år ålder (1996) få se sin make Åke även han hastigt "gå bort" var naturligtvis inte lätt ....(det kanske jag inte fatta då men gör det, faktiskt nu). Margitha var en "tuff" syster (på rätt sätt) som under åren därefter skött pannan, vedkap, gräsklipp, växthus, tomatplantor, målarpensel, Merchan (gammal Mercedes-Benz) och allt sådant - själv (naturligtvis med lite hjälp, men ....).
Tack för att Du var en så´n fin tjej - under ALLA åren.
Min familj, fru och två vuxna döttrar och min (våran) Pappa Gunnar (85år) känner stor sorg och saknad, just nu.

Inga kommentarer: