09 maj 2007

Nybliven golfare !

Vilken fantastisk känsla och vilken upplevelse.......i förra veckan var jag med mina (kyrkliga) bröder på Mellringe golfbana för att skjuta bort några bollar under överenseende av ett riktigt golfproffs, Daniel S. (snart på Europa touren)..... bara att skaka hand skulle vart värt besöket - men det skulle bli mer än så......
Vanligtvis träffas vi en gång i veckan för att stämma av med varandra hur det ligger till med uppenbarelsen och den egna kallelsen. Bär vi frukt, lever vi av det "världsliga" eller hämtar vi kraft, styrka, motivation och glädje från ovan i vårt vardagliga liv!? Stefan (företagare i klädbranschen och en golf dandy) stog för arrangemanget. Med ryggen emot denna skara gubbar försökte jag dölja min okunnighet och mitt "handikapp" att hålla järn 7:an med ett innebandyklubba grepp vid utspelet....någonting helt fel och förbjudet bland golfare. Till slut kom Daniel, golfproffset fram till min utslagsbunker och frågade om han fick hjälpa även mig, när han ändå var där speciellt för oss (mig). Det är alltid jättejobbigt att bli synad i sömmarna av vilken person det än är ......fru, tonåringar, hemmgruppsledaren, församlingsföreståndaren eller i detta fall en fullblodsgolfare. Bandysvingen har inget med framgångsrikt golfspel att göra, det var bara att ödmjuka sig, inse detta och erkänna sitt (mitt) eget felaktiga beteende som bara skulle föra med sig problem i framtiden. Bra kärleksfulla ledare tillrättavisar ju aldrig för egen vinning skull utan syftet är att man (jag) skall utvecklas och uppträda som man kan förväntas göra av omgivningen när man befinner sig på golfbanan eller i dess närhet. Tack Daniel för din ödmjukhet och ditt tålamod att lära en sån som mig.....det gick faktiskt hyfsat bra att tömma hinken med bollar efter att Daniel instruerat.....
Efteråt åkte vi till Farbror Melker på Stortorget för att softa och äta en baguette - tack "gruppchefen" Bosse (jobbar på USÖ med patienter i tuffa livssituationer), tack Patrik (företagscouch och sverigekändis), tack Uffe (tidigare landslagscyklist i sin ungdom), tack Markus (säljare i ett världsledande tyskt företag), tack Stefan och naturligtvis Daniel S.
Fick faktiskt smak för det där med att slå på en liten golfboll, problemet är nog att golf tar så mycket tid av tillvaron så det är för egen del f.n. orealistiskt att ens drömma om lågt handikapp.......

R.Ö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär dig slå och träffa goda kamrater!