16 maj 2007

Örebro SK i livsfara vid slussen !

I morse vid 09.15-tiden skulle jag i vanlig ordning passera slussbron på cykel. Ser då på långt håll (från kiosken på norra sidan) ett STORT gäng killar stå precis i vägen vid norra brofästet och täppte igen "hålet" helt....20-25 stycken. Jag brukar aldrig stanna för tonåringar som står i (cykel) banan - utan viker ihop mig över styret, ökar farten och kör bara vidare. Två meter framför "gruppen" tittar jag upp och ser till min förvåning "Näfver" på vänstra sidan och "Walker" på höger sida i den LILLA LUCKA som jag råkar se...."Hallå, var det inte en komplett ÖSK trupp som kommit bort från Behrn Arena, eller" !? ..tänkte jag precis när jag åkt igenom gruppen. Jag vände mig inte ens om för att se hur det gick...då jag inte hörde något tjut eller så - utgick jag ifrån att alla klarade sig!? Tänk Er om att jag hade "klippt" några av gossarna - vilket hade varit mest förödande för laget - vänster (forwardkillarna) eller högersida (chefstränaren och några andra)? Undrar lite smått om jag hade blivit syndabocken på NA:s sportsidor? Är fortfarande lite skakis när jag skriver om detta .


Det måste väl ändå vara tränarens ansvar att ha koll på gossarna även utanför plan. Jag har (ju) egentligen kunnat spolierat stora delar av truppen och säsongen hade helt klart varit över redan nu......förskräcklig tanke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl en bra försäkring, hoppas jag...

block och penna tycker att...... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sofiakristina sa...

Det är ju bara så klockers! inga söta pojkar bara! ta dem med skägg o kagge!