15 april 2009

"En tid då man känner sig liten"


A Time To Feel Small - Daniel W Coburn
-
April - är en tid att förundras över, det var inte länge sedan det mörknade vid 16-tiden. Några veckor senare (och sommartid) så är det plötsligt ljust till 20.30. Fantastiskt. Det är bara två veckor kvar till att det exploderar i naturen med gröna blad och blomning.
Varje år kan jag höra mig själv säga, något i stil med ......"men så här ljust har det väl aldrig varit tidigare", ......"så här grönt har det aldrig varit", eller "så här mycket fågelkvitter har det väl aldrig varit, tidigare". Det kanske inte är helt sant men känslan finns där, att det ändå måste vara så och den känslan bör man naturligtvis få behålla? Våren är en tid då man med rätta kan känna sig ganska så liten inför det skådespel som pågår runt omkring. Fotografen Daniel W Coburn har fångat naturens storhet i många fantastiska bilder, där jag, mig och mitt blir för en stund oväsentligt .....................


Inga kommentarer: